torsdag 19. august 2010

Ferien er snart over..

...Det blir stille, mørkt og trist.

Jeg ser til min store skrekk at jeg ikke har oppdatert bloggen min på lenge. Det i og for seg er jo ikke så ille, men når jeg tenker på at jeg har vært hjemme på Grytøya i snart to måneder, skjønner jeg ikke helt hvor tiden har blitt av. For hva er det egentlig jeg bruker tiden til her "hjemme"?

I skrivende stund har de fleste av mine nærmeste venner reist tilbake etter en iskald og gufsen sommerferie, og jeg er forlatt igjen her i nord. Da de enda var her gikk dagene forståelig nok fort med besøk hit og dit, jobb, fest og mye moro. Men selv om det nesten bare er meg igjen her, går dagene altfor fort. Jeg trodde nemlig ikke at det gikk an å bruke så mye tid på så mye, uten å få noenting gjort.

Livredd for at de neste ukene skal gå like fort, tar jeg med meg et halvdødt pelsslakt av en hund ut for å nyte den friskeste lufta som finnes mens jeg ergrer meg over at det går an å ha sol, skyfri himmel, kald vind og 9 grader samtidig. Høsten har uten tvil kommet til oss og sommeren har takket for seg lenge før den i det hele tatt fikk mulighet til å hilse på. Det må være dette som er sjarmen med Nord-Norge.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar