søndag 23. august 2009

Hobbysnobby...

Ja, der var sannelig de to første ukene som fast ansatt i 100%-stilling over. Foreløpig er jeg strålende fornøyd, og mener dette må være verdens beste jobb. Nesten så jeg bare venter på at bobla skal sprekke, og de dårlige dagene hvor man ikke har lyst til å gå på jobb skal komme. Om de kommer snikende eller som lyn fra klar himmel vet ikke jeg, men de skal uansett bare komme! Jeg er forberedt!!!

I mange år har jeg ventet på at den dagen da jeg er ferdig utdannet skulle komme, og jeg var sikker på at dette kom til å bli et mareritt. Lange dager, mye stress og lite fritid. For all del, jeg har evig nok å gjøre om dagene, det er ikke det. Men når jeg går hjem fra jobb har jeg plutselig fri. Ja, du hørte riktig: FRI! Ingen bøker som skulle vært lest forrige uka, ingen oppgaver som snart skal leveres inn uten at jeg har begynt på de av den grunn, og ikke fire forskjellige deltidsjobber som til sammen lager en femte jobb i planlegging av logistikk og oversikt over hvilken jobb jeg skal på hvilken dag. Ingen ting! Men hva skal jeg da finne på? Joda, svaret er enkelt: Jeg må få meg en hobby!

Så langt har jeg søkt rådgivning hos venner og kjente, samt lagt hjernen i bløt for å finne ut hva denne ettermiddagsaktiviteten skulle være. Takk til alle som har bidratt med forslag, ingen nevnt, ingen glemt! Men jeg må jo ærlig innrømme at ikke alle forslagene har vært like bra. Strikking og hekling er sikkert kjempegøy om man kan det, noe jeg dessverre ikke kan skryte på meg. Min strikkekarriere sålangt har nemlig endt i et vottepar som er usedvanlig luftige, og som jeg bare bruker i mørke vinterkvelder for å slippe ufine kommentarer. Da gjenstår bare brodering i håndarbeidskategorien, og med stadig forbedring av personlig rekord på antall korssting i minuttet, er kanskje dette min greie. Problemet er at jeg liker snarlige resultater, og da kan broderiene fort bli liggende ukevis med en halvferdig lyseblå himmel.




Samleobjekter må jeg helt ærlig si at jeg ikke har skjønt helt poenget med. Esker og bokser fulle av frimerker, servietter eller alt mulig annet slags rusk og rask som hva folk samler på. Som om jeg ikke har nok drit flytende rundt her fra før av? Og hva i all verden skal man egentlig med det? SE på det? Takk, men nei takk! Litt vel kjedelig for min del.

Jeg er jo ganske sosial av meg, og tror jeg er klar for en hobby hvor man kan treffe andre. Og da snakker jeg ikke om å invitere noen hjem for å se på frimerkesamlinga mi. Men heller å joine foreninger eller lag som tilbyr en gøyal aktivitet. Og her er det jo også uendelige muligheter; korps, kor, misjonen, sanitetsforeningen, røde kors, speidern, fotball, handball, svømming, turn osv osv. Så det er ikke akkurat valgmulighetene det står på, men derimot kombinasjonen interesse og personlige begrensninger. Så da utelukkes jo en del av de nevnte foreningene ganske raskt. Men jeg er ikke vanskelig, så om du enten har forslag utover de allerede nevnte, eller tenker i lesende stund at du vet om et lag eller forening i nærheten som du tror vil passe perfekt, må du for all del ikke nøle! Kom med tips eller forslag, jeg er åpen for alt!


Enn så lenge nyter jeg frikveldene mine med besøk hos/av gode venner og venninner, samt en fotballkamp på TV nå og da... YNWA!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar