mandag 17. januar 2011

Twitter?

Facebook har jo tatt det norske folk med storm, og har jo i flere år vært det største nettsamfunnet i verden. Men i tillegg har også Twitter kommet på banen. Det har vært der lenge uten at jeg egentlig har fattet sånn voldsom interesse for det. Kanskje har det mest vært fordi jeg egentlig ikke helt har skjønt hva poenget er?

Nettavisen sier om Twitter:
Tjenesten er genialt enkel i sin funksjon: I bunn og grunn så setter du opp din egen profil på tjenesten, og du kan skrive korte innlegg på maksimalt 140 tegn. Her kan du dele alt fra din frustrasjon over kulda for øyeblikket, informere verden om at du er sulten, dele spennende lenker du finner og lignende.

Kanskje vi da kan lure over alle facebookbrukerne som oppdaterer statusen sin hvert 5.minutt noe som jeg synes er i overkant ofte, og som legger ut en million linker i minuttet. For all del, jeg synes det er både koselig og morsomt med linker fra youtube eller andre kanaler, men noen ganger blir det vel meget. Kanskje kan Twitter være noe for disse brukerne?

En annen forskjell mellom Facebook og Twitter er at på Facebook sender du venneforespørsler, og så er det kun dine venner som kan se det du skriver/legger ut. På Twitter kan alle se alt, og du kan dermed også følge med på alle andre, deriblant mange kjendisers uttalelser og skriblerier. Av interesse for noen, søppel for andre!

Nysgjerrig som jeg er, har jeg opprettet profil for å sjekke hva dette er for noe, så har du twitter kan du jo søke meg opp. Kan jo hende jeg plutselig finner på å si noe interessant, men mest sannsynlig ikke... Du finner meg uansett på Twitter som: @frkmonasophie , vi twittres!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar