tirsdag 19. april 2011

Påskevær?

Førr nu e det vår her i byen og gatan e bar
Det spire og gror i landet
Og det gjør oss takknemlig førr det som vi har
Og vi trur på oss sjøl litegranne
Det hende vi tel og med føle oss fri
Vi vet vi e hjemme og her ska vi bli
Vi e sterk og kan ta ka som helst når det kommer
Vi har sola og snart e det sommer

Halvdan Sivertsen


Endelig! Etter snart fire dager hjemme på påskeferie fikk jeg et glimt av sola. Med det samme var jeg litt usikker på om det faktisk var sola jeg så, for etter dager med regn, sludd, snøstorm og det vår herre ellers hadde å tilby av nordnorsk aprilvær, hadde jeg i farta glemt av hvordan fenomenet sol ser ut. Da jeg endelig skjønte at det faktisk var sola var den selvsagt forsvunnet for lengst, men hvem bryr seg vel om det? Jeg har nemlig troen på at den snart viser seg igjen!


Langt, langt, laaangt der borte kan jeg skimte blå himmel, og hvis ikke det er et sikkert tegn på at sola snart vil vise seg, så vet jammen ikke jeg? For sikkerhets skyld koker jeg kakao, finner fram ski, klær og kvikk lunsj! Hvis sola skulle vise seg én gang til, skal ikke jeg være den som går glipp av den!!!


GLA PÅSK!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar