mandag 16. mai 2011

17.mai

I morgen er det Norges bursdag! Hurra hurra hurra! Jeg er helt fri for stemme, av en eller annen merkelig grunn, som helt ærlig ikke er så veldig merkelig likevel! (Kanskje en liten mulighet for at jeg valgte årets kaldeste dag til å ha på meg shorts ute) Så for min del blir det et lite hviskende hurra i morgen.

Hvis det skulle begynne å regne, noe som det faktisk er en stor mulighet for, så har jeg uansett ingen barn som forplikter meg med tog, flagg, kulde, is på klærne og mas. Jeg har nemlig friheten til å titte ut av vinduet om morgenen og se an været! Regner det, kan jeg med ganske stor sikkerhet si at jeg blir å lukke øynene å sove videre, og feire den store dagen som om den skulle være hvilken som helst annen.

Hvis det derimot skulle være fint vær har jeg et større problem. For klokka nærmer seg midnatt, bunaden henger fortsatt i skapet, skjorta skulle med fordel vært strøket, det samme med forkléet og sjalet. Men er nå det egentlig så nøye? For det første retter vel skjorta seg automatisk ut når jeg tar den på, og for det andre så blir alt krøllete etter kun kort tid uansett! Så hva er da vitsen? Skal jeg virkelig ta sjansen på å gjøre unødvendig arbeid? Tror ikke det du!

Da setter jeg heller alle kortene på at faktisk blir regn i morgen, så jeg har en god unnskyldning for å holde meg under dyna. Gratulerer med dagen alle sammen!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar