søndag 7. november 2010

Tenn lys!

Okei, greit! Så er julen kanskje ikke her riktig ennå, men før du har rukket å si juletrefot, er lillejulaften her og det er tid for juleglede. Jeg har for lengst funnet fram julecd'ene mine, har allerede bakt første porsjon kakemenn og må dessverre innrømme at to søte små nisser allerede har funnet veien inn i stua. Det er et eller annet med denne magiske høytiden som gjør meg varm om hjertet og en smule høytidsstemt.

I går kjøpte jeg ny E-streng til gitaren, samt "Alle tiders julesangbok". Må bare beklage til naboer, og ikke minst husvertene. Her skal det synges julesanger av full hals. Må jo tross alt øve til Juleønskekonserten 2010.

Det finnes så utrolig mange fine julesanger, så det er nesten umulig å velge bare én, men siden det snart er første søndag i advent og jeg for tiden mimrer tilbake til adventstiden i mine barndoms år, vil jeg dele denne barne-tv-klassikeren med dere:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar