lørdag 30. oktober 2010

Vims? hvem? hvor? hæ? JEG?

Okei, greit! Jeg kan vel likså godt bare innrømme det en gang for alle! Jeg er til tider litt vel vimsete eller distré! Hjemme hos meg forsvinner ting bare uten videre, og dukker opp på de mest finurlige plassser. Hva skrujernet egentlig gjør i kjøleskapet og fjernkontrollen i tørketrommelen har jeg ikke noe godt svar på, annet enn at det faktisk må være at tingene flytter på seg helt av seg selv.

Jeg har enda til gode å være på overnattingsbesøk hos venninner uten å glemme noe igjen. Klær, smykker, sko, tannbørst - you name it! Er rett og slett umulig å få med seg alt jeg pakket ned før jeg dro. Så når vi jentene reiser hjem etter et helgebesøk, kan jeg med ganske stor sikkerhet si at hvis vertene for helgen finner noe som ikke tilhører dem er det mitt. Sorry, men sånn er det bare!

Utdrikningslaget til en av mine aller beste venninner gikk jeg glipp av fordi jeg ikke fikk med meg hvilken helg det skulle være, jeg har kjøpt samme kjole to ganger i samme butikk på samme dag og jeg har klart å bli stående igjen i fergekøen selv om jeg var der 20 minutter før ferga skulle gå og uten at ferga var full. Umulig sier du? Nåneidu, for denne skrotten er ingenting umulig! Slikt bare skjer!


Når man ikke vet hvilken dag det er, går det jo heller ikke an å få med seg hva som skal skje til enhver tid. Heldigvis har jeg mange venner som er flinke til å passe på at jeg er på rett plass til rett tid, selv om dette glipper av og til. Når jeg i tillegg har en hukommelse som er ca lik null, skjønner du kanskje at dette kan bære galt av sted. Kommer jeg på noe, må jeg si det med en gang slik at jeg ikke glemmer det, noe som gjør at jeg ikke rekker å sile ut unyttig info. Å gi en viktig beskjed til meg kun én gang, er ikke noe vits en gang! Inn og ut samme øret!

Jeg kan virkelig skjønne at dette kan være til stor frustrasjon for mange, så sorry! Det er virkelig sant at jeg prøver å konsentrere meg, men med mange eksterne forstyrrelser er dette svært vanskelig! Tidlig demens? I think so!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar