torsdag 28. oktober 2010

Gis bort!

Når man har fritidsproblemer slik som jeg, kan man finne på veldig mye rart. Som å snoke rundt på finn.no for å finne noen nye "skatter". Men det som er enda kjekkere enn det, er å se hva folk faktisk får seg til å gi bort på nettet. Trodde i utgangspunktet dette kunne være genialt for de som trenger forskjellige saker og ting, men skjønte fort at dette kun er en enkel måte å bli kvitt søppel på. Gidder du ikke å gå helt til søppelboksen? Frykt ikke, bare legg det ut på finn, så er det noen andre som kommer hjem til deg og henter det.

Eller, jeg kan i grunnen ikke tro at det faktisk er noen som er interessert i å reise hjem til noen andre for å overta grytkluter, trestolper, blader eller luer. Hva i all verden skal folk med dette? Jeg har da vel ærlig talt drit nok selv flytende rundt i leiligheta, om jeg ikke skal fylle den med ytterligere mer skrot ingen andre er interessert i.

Verdiløse gjenstander uten funksjonsverdi skulle man strengt tatt tro var uten interesse, men iom at det faktisk stadig blir lagt ut på nettet, må det kanskje være noen som svarer på forespørslene. Men at det kan være noen som ønsker seg dørkarmer og råtne gamle sofaer, har jeg dårlig tro for. Jeg lo uansett høyt da jeg så at noen ga bort en hane og et halvferdig sudokohefte. Det fins tydeligvis ikke grenser!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar