søndag 12. desember 2010

Håndball-EM 2010

I hele mitt liv har jeg vært en stor håndballfan, og jeg har stortsett fått med meg de aller fleste kampene som har vært vist på tv. Spesielt når vi har kommet til desember og det har vært mesterskap. Min store drøm har alltid vært å oppleve en mesterskapskamp live, og da det ble bestemt at det var Norge og Danmark som skulle arrangere EM i år kunne jeg ikke la sjansen gå fra meg.

Sammen med tante Trine bestilte jeg kampbilletter allerede i sommer, og senere kom også fly, tog og hotellbillettene på plass. Det har uten tvil vært denne dagen jeg har ventet på det siste halve året, og jeg syntes ikke den kunne komme fort nok. Men endelig...

Når vi først skulle se en kamp med håndballjentene klarte vi jammen meg å velge riktig kamp. Etter at Norge virkelig hadde overbevist med solide seire mot Frankrike og Slovenia var vi forberedt på skikkelig motstand mot Ungarn. Men den gang ei! Med verdens beste keeper bak, og et godt spill framover er det ikke rart stemninga i Håkons Hall var under taket! Et så overlegent spill mot det vi på forhånd hadde trodd skulle være en sterk motstander er det lenge siden jeg har sett, noe som ga resultatet 34-13. Det sier vel alt?



Vi satt på rad 1, bare noen meter bak innbytterene. Det var nesten som å sitte sammen med dem, og hadde Thorir spurt hadde jeg lett vært klar for å spille! Og skal jeg være helt ærlig tror jeg ikke det hadde gjort noe, for ingenting i verden kunne gjort at vi hadde tapt denne kampen. For de som noen gang har hatt et ønske om å få med seg en håndballkamp live, er det for all del ikke noe å lure på! Grip sjansen om du får den, du vil garantert ikke angre!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar