søndag 15. januar 2012

Hormonell.no

Alle har lov til å ha en dårlig dag i blant. Det er helt sant! Men likevel er det aldri hyggelig for noen når denne dagen dukker opp, verken for den som har en dårlig dag, eller for alle som på et eller annet vis er nødt til å forholde seg til vedkommende. Det er liksom en tap-tap-situasjon for alle parter. Noen ganger tenker jeg i mitt stille sinn på alle menn som må omgås oss lettere hormonelle kvinnemennesker, og deler av (ikke all) min sympati blir sendt til dem som så godt de kan prøver å unngå de største fellene som det er så altfor lett å trø rett oppi i en slik situasjon. Til dere må jeg bare beklage å si at det er deres feil uansett hvordan dere snur og vender på det og uansett hvor mye dere prøver å lette på stemninga. Noen må vi tross alt skylde på!

Det er vel spesielt en gang i måneden at slike festlige dager dukker opp, men av og til kommer det gjerne en dag utenom i tillegg. Som en liten overraskelse rett inn i stua. Takk for det! Idag kom hormon-raketten susende inn gjennom soveromsvinduet som en liten forsinket nyttårsgave. Så allerede før jeg åpnet øynene visste jeg at denne dagen fantes det ikke håp for! Absolutt alt har gått galt, og humøret synker bare mer og mer utover dagen. Ikke en gang sokkene går an å ta på seg på normalt vis, og når man kjefter på grønnplanten for at den ikke drikker opp vannet raskt nok slik at halve vinduskarmen er rammet av en diger flodbølge, så vet man at dette kommer til å bli en lang dag.

Det er helg og derfor kan jeg jo drikke brus - men neida, jeg drakk opp siste lille dråpen sent lørdags kveld! Middagen blir svidd, ikke mer kaffepulver igjen, bare dårlige programmer på tv'en, inne er det for varmt, ute er det for kaldt, genseren klør, alle leilighetene jeg har sett på finn er stygge og skoene jeg ønsker meg på brandos er ikke en gang i min størrelse! Er det rart jeg er sur?

At formen er dårlig, jeg er sliten og helga er over er faktisk bare bonus og som bagateller å regne. Det er bare å innse at denne søndagen kunne jeg klart meg uten, og at det faktisk ikke kan bli verre i morgen! Joda, jeg vet jo selvfølgelig at det kan det. Men en ting er sikkert - humøret kan ikke bli verre! Så gled dere til en glad og humørfylt Mona Sofie fra og med mandags morning!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar