tirsdag 3. januar 2012

Karma? Seriøst?

Noen ganger lurer jeg på om det seriøst er karmaen som styrer livet mitt, og om det faktisk er tilfelle at det er mine egne dårlige handlinger som straffes i en eller annen form som viser seg når det passer aller minst!

Før jul er det jo stort fokus på at man skal være snill slik at man får pakke fra nissen. Jeg var jo supersikker på at dette var under kontroll, og på natt til julaften kom også nissen og fylte strømpen min til randen med snop og gaver! Da var det vel ingen tvil om at jeg hadde vært snill i år.

Noen dager senere var jeg på kafé med noen venninner, og da begynte jeg å fryse. Jeg var iskald og i uform hele dagen, og da jeg endelig kom meg hjem var jeg full av feber. Og det ble ikke bedre de neste dagene. Feberen fortsatte å stige, mens halsen sakte men sikkert ble snørt igjen helt til det ikke var plass til at den minste dråpen kunne passere. På dette tidspunktet hadde feberen rukket å passere 40 grader.

Med kroppen plassert som en liten sekk poteter i godstolen hjemme hos mamma og pappa, var det egentlig ingenting annet å gjøre enn å vente på å bli bedre. Litt sykebesøk fikk jeg også, men da ene gjesten uttalte at: Dette er straffen for alt galt du har gjort. Da begynte jeg jammen meg å lure om dette faktisk er tilfelle? Er det slik at alt jeg gjør iløpet av året blir vurdert, og at jeg den siste uken før nyttår får utdelt resultatet? I så tilfelle, skal jeg fan meg skjerpe meg hele dette året vi nå har tatt fatt på! Som et guds lam skal jeg være. For den drittuka jeg måtte gjennom for å få tre inn i 2012, den skal jeg ikke ha flere ganger! Takk - men nei takk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar