søndag 18. desember 2011

Hold hviledagen hellig!

Julaften nærmer seg med stormskritt. Nærmere bestemt, så er den bare 6 dager unna, og jeg gleder meg bare mer og mer til årets høydepunkt! Er så utrolig klar for ferie, kos, mat, familie og ikke minst gaver!!!

Men før den tid er det jo noen få gjøremål som står på min egen to-do-liste. Jeg er nødt til å få ryddet litt i mitt ringe hjem, slik at jeg slipper å komme tilbake til et bombenedslag etter ferien (slik jeg har gjort tidligere år), og så må jeg få vasket klær, få unna et par innkjøp og ellers få orden på noen småting før jeg skal reise. Og det er faktisk bare 3 dager til jeg reiser og jeg har ikke tenkt tanken på å leite fram kofferten! DET gjør man ikke før det er under 24 timer til avreise.

I dag har jeg hatt en hel formiddag på å få gjort diverse saker og ting, men jeg tror det er de kristne grunnverdier som sitter ekstremt hardt fast i meg. For jeg er nemlig veldig opptatt av å holde hviledagen hellig! Søndagen skal kun brukes til avslappings og kos, og det er null rom for arbeid iløpet av ukas siste dag.

Jeg er fullstendig klar over at de neste dagene kommer til å bli utrolig hektiske, men det får jammen meg bare være. For idag har jeg ikke tenkt å gjøre en drit! Lurer forresten på om mandag også er en hviledag, for jeg har på følelsen at jeg ikke kommer til å gjøre noe fornuftig da heller... Men men, den tid, den sorg!
Ha en fantastisk 4. søndag i advent!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar