torsdag 8. desember 2011

Ikea til glede og ergrelse!

Da jeg enda bodde nordpå var en av de tingene jeg faktisk savnet, Ikea! Og da jeg flyttet til Stavanger var det jo selvsagt en stor bonus at jeg var i umiddelbar nærhet til dette store varehuset. Her finner man jo absolutt alt man trenger!

Jeg skal innrømme at jeg har benyttet meg flittig av Ikeas enorme utvalg, og at jeg synes det er veldig greit at jeg finner alt jeg trenger akkurat her. Jeg kan sitte i timesvis å se på nettsidene og drømme meg bort, mens jeg noterer ned hva jeg skal kjøpe neste gang jeg får lønning. Men likevel så er det noe som gjør at jeg får frysninger nedover ryggen og vondt i magen hver gang jeg vet at jeg må innom Ikea!

Jeg var der nemlig senest idag, og allerede på vei inn til parkeringsplassen var det kø. Og klokken var halv seks. Da skulle det jo være tomt og fritt fram for meg som i ro og mak kunne tusle rundt for meg sjøl og titte! Men neeeida, så feil kan man jo ta! Heldigvis fikk jeg parkeringsplass, og da passet det jo helt perfekt at regnet pøset ned slik at jeg var dyvåt lenge før jeg kom til inngangsdøra! Våt og iskald fikk jeg æren av å gå i kø gjennom hele butikken, noe jeg bare synes var helt fantastisk! Heldigvis fikk jeg pepperkaker og gløgg som jeg nøt hele butikken igjennom. Eller jeg tror jeg fikk, eventuelt har jeg stjelt, men samme kan det være! For jeg fortjente faktisk denne lille gleden i en lidelse av en handletur!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar