tirsdag 12. mai 2009

Skole og eksamen...

Etter å ha vært student i mange mange mange år, skulle man kanskje tro jeg begynte å bli vant til innspurten i vårsemesteret? Men den gang ei... Hver høst tenker jeg at I ÅR, da skal jeg starte tidlig som flittig student, og jobbe jevnt og trutt med skolearbeidet.. Men hvert eneste år kommer en eller flere, helst flere, uforutsette faktorer som bryter ned denne arbeidslysten. Hvilke faktorer dette er, og hva som utløser dem klarer jeg ikke helt å sette fingeren på, men at det skjer hvert år, det er iallefall helt sikkert! Og plutselig.. som lyn fra klar himmel, kommer eksamensangsten som kastet på meg. Som regel skjer dette ved at jeg tar en titt på kalenderen og ser at det faktisk er snakk om bare få uker til første eksamen! Oh no!! Hva har egentlig skjedd, og hvor i all verden ble det eviglange semesteret av?? Og hvorfor finner jeg bøker jeg skulle ha lest, men ikke har lest, når jeg rydder i sakene mine? Og hvorfor rydder jeg i stedet for å lese?? Mange spørsmål, og kanskje enda flere svar....

Nå sitter jeg på lesesalen for å lese, mens jeg kan høre klokka tikke høyt. Og jeg vet at for hvert sekund som går, har jeg et sekund mindre å lese på. Men jeg er bare så utrolig lei av å lese, og enda mer lei av å stresse til eksamen... Derfor bruker jeg heller min dyrebare tid til å skrive min første blogg, lener meg godt tilbake, tar meg en slurk sjokomelk og vurderer om jeg heller skal ut å nyte sola?!

Lykke til med eksamen folkens!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar