mandag 12. september 2011

Godt valg!

Jippi, hurra og dobbeltjuhuu! Endelig er dagen her igjen, det er tid for kommunevalg! Jeg har selvsagt allerede gjort min plikt og gitt en stemme til de jeg mener fortjener det mest og det synes jeg faktisk alle som har muligheten til, også skal gjøre! At du ikke vet nok om partiene, synes jeg er ei dårlig unnskyldning, for med så mange valgkamper som vises på tv'en og stands rundt om over alt med lokale kandidater som holder appell, samt tonnevis av informasjon på nettet er det strengt tatt ikke mye energi du trenger å bruke for å bli hakket mer oppdatert på hva de ulike partiene står for.

I år er det som sagt kommunevalg, og vi skal stemme på våre lokale kandidater. For første gang skal jeg stemme i min nye kommune, Sola, og jeg er veldig spent på hva resultatet blir. Jeg føler nemlig at ved disse valgene er det minst like avgjørende for hvem som kommer til makta fordi vi de neste årene kan se resultatene vokse fram i nabolaget og nærområdet. Så om man er sterkt for eller imot 4-felts vei, nytt rådhus, eiendomsskatt eller bybane så kan din stemme være veldig viktig!

Og sist men ikke minst: Tenk på alle de ikke så veldig smarte sjelene som vandrer rundt om i kommunen, og som finner ut at de skal gjøre sin plikt på denne dagen, og ender opp med å stemme på et eller annet idiotisk parti uten noen form for realistisk politikk eller bakkekontakt for den saks skyld. Vi trenger hjelp fra ethvert fornuftig menneske til å få et fornuftig parti inn i kommunestyret, eller for om ikke annet å jevne ut disse helt borti natta stemmene!

Gå og stem - NÅ!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar