søndag 4. september 2011

Rått og Råde

I fjor ble Stavangers festival, Rått og Råde, arrangert for første gang, og i år skulle også jeg få lov å delta på herligheten. Et program med mange bra artister lokket, og selv om jeg ikke er den typiske konsertpersonen som elsker å bli skvist mellom tusen andre i timesvis, mens jeg venter på at et middels bra band skal spille, så er det noe med festivallivet som frister likevel. Å sitte på gressplenen med ei kald øl i hånda, se på folkelivet og kose med gode venner, alt dette med perfekt utsikt ned til storscenen, kan kun defineres som lykke.

I år var de jeg så mest fram til Robyn, Veronica Maggio, John Fogerty og selvsagt Kaizers! Ikke alle artistene fikk jeg med meg like mye av, men jeg var nå tross alt til stede... Ihvertfall innimellom!


En ting som er digg med festival, er at det nesten er umulig å kle seg feil. Du kan slenge på deg akkurat det du føler for, og uansett er det ingen som reagerer. Det er faktisk lettere å bli "overdressed" enn å kle seg for lite pyntete. Og selv om jeg liker å pynte meg, synes jeg dette faktisk er ganske herlig!

Bortsett fra at vi brukte evigheter på å komme inn på festivalen første dagen, har jeg ingenting å utsette på arrangementet. Det var kos fra første sekund, utenom lørdagen, som endte med en liten hvil 5 minutter etter at jeg hadde kommet inn på området. Men ærlig talt, 3 dager på rad? Festivallivet er hardt!

Helgen var helt fantastisk bra, og jeg er allerede spent på hvem som blir neste års artister!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar