mandag 31. oktober 2011

Halloween

Hva er egentlig greia med halloween? Jeg skjønner det rett og slett bare ikke, og kommer helt sikkert aldri til å gjøre det heller.

Feirer vi halloween fordi man ønsker å kle seg ut som spøkelser og skrømt som visstnok skal være ute på vandring denne kvelden? Er det for å hylle dem? Isåfall hvorfor? Eller er det rett og slett bar fordi man synes det er en koselig tradisjon å gå til naboen for å spørre etter snop?

Når jeg har handlet inn snop og satt meg godt til rette i sofaen for å kunne nyte favorittprogrammet mitt på tv'en, så har jeg da alldeles ikke tenkt å dele ut godiset til barn jeg ikke kjenner en gang. Barn skal nemlig ikke ha godteri annet enn på lørdager, det er kun voksne som kan spise det akkurat når de vil! Sånn har det da alltid vært?

Men for all del, jeg sier ikke at jeg er imot denne feiringen, jeg bare forstår den ikke! Alle som har lyst å gå etter veien utkledd som et eller annet rart må for all del bare gjøre dette. Og gresskar er faktisk gøy! Nesten uansett form :) Kan jo brukes til så mangt!

Nå skal jeg kose meg med snop, og har ikke tenkt å dele med noen! Kjøp deres eget snop!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar