tirsdag 4. oktober 2011

Snop

Etter å ha så godt som levd på snop de siste månedene, tenkte jeg det kanskje var på tide å stramme inn godisbudsjettet noen hakk! Det er tross alt jul snart og man trenger ikke spise uante mengder allerede før vi når advent! Det er faktisk et meget dårlig utgangspunkt.

Jeg hadde derfor en sen kveld bestemt meg for at nok er nok, og at nå skal jeg ikke spise noe som helst snop før julaften! Da jeg våknet om morgenen etter endret dette seg til null snop før advent. Man må jo få lov å spise godis i desember? Alt annet er jo umenneskelig! For tenk på all smågodt og sjokolade jeg faktisk får i kalenderen (Ja mamma, jeg skal ha kalender i år også!), hva skal jeg gjøre med det hvis jeg ikke kan spise det? Spare det helt til det er ødelagt og uspiselig? Takk, men nei takk! Det går nok ikke. Etter at jeg kom hjem fra jobb endret jeg den lille avtalen med meg selv til at jeg ikke skal spise snop i ukedagene! Ja, vi var begge enige - både jeg og meg selv!

Men så skulle jeg ut et lite ærend, og dere trenger vel ikke en gang gjette på hva som skjedde!? Jeg sprakk! På dag 1. Det skulle ikke vært lov å ha så lite selvdisiplin! Menmen, jeg får vente til neste uke med å inngå en ny avtale. Eller kanskje uka etter der igjen! Nå er jeg jo tross alt midt inni et shoppingforbud og det får da være måte på hvor mye en sart liten sjel skal tåle på en og samme gang!

Jeg tar meg en bit sjokolade og gleder meg allerede til julegodiset kommer i butikkene nå i nærmeste framtid! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar