søndag 6. juni 2010

Spabehandling - check!


For ikke så veldig lenge siden skrev jeg en liste med 50 ting jeg skal gjøre før jeg dør. Tilbakemeldingene har vært mange, og jeg er derfor endelig igang for å få gjennomført punktene på lista. Punkt nummer 8 var noe jeg gledet meg veldig til, nemlig spa.
Min gode venn og kollega, Camilla, var tidlig ute med å si at dette virkelig var noe hun kunne joine meg på. I og med at hun har en stadig voksende mage og at det skal avvikles ferie for oss begge fram mot terminen fant vi ut at vi bare skulle få det gjort før det ble altfor travelt. Vi booka derfor tid på Sola Strandhotell, og etter idag tør jeg å påstå at det skal vanskelig gjøres å finne et sted som er bedre å tilbringe en søndag. For dette var rett og slett himmelsk.

Hvilken annen plass er naturlig å starte enn bufféten? For det går ikke an å nyte ei skikkelig spabehandling på tom mage. Det var ihvertfall det vi var kommet fram til før vi fråtset i spekemat, salater, fisk, brødmat og alt du kan tenke deg av god mat. Okei, kanskje ikke absolutt alt, men uansett ganske mye. Må ærlig innrømme at det ble en del mer dessert enn lunsjmat, menmen... Av og til må man kunne unne seg litt ekstra, eller hva?



Etter å ha ribba bufféten for sjokoladepudding, suksessterte og fruktsalat gikk vi fra bordet med 5-6cm ekstra rundt magen! Det var nesten så jeg klarte å matche Camillas mage, men bare nesten!
Én eneste kakebit til, så hadde jeg kunne gitt henne skikkelig konkurranse..



Med hver vår badekåpe fikk vi innpass i spaavdelingen, hvor vi kunne plaske rundt i bassenget, dyppe oss ned i kulpen som inneholdt vann på 6grader, sitte i sauna eller rett og slett bare slappe av. Her koste vi oss og bare nøt tilværelsen mens vi ventet på å få ansiktsbehandling. Den fikk vi i duorommet, hvor vi lå på hver vår benk med bare et par meters avstand, mens vi ble dullet og puslet med. Herlig! Med vindu både i vegger og tak var jeg litt skeptisk da jeg først fikk beskjed om å legge meg ned på benken i samme antrekk som jeg komme til denne jord med, nemlig splitter naken! Men med et håndkle over og et godt og varmt lokale var det ganske så behagelig. Alle mulige slags dufter fylte rommet og jeg nøt hvert eneste sekund med rensing, smøring, vasking og massering.
Alger og salter renser føttene i et fint lite fotbad.
Kaldtvannskulpen til høyre holder ca 6grader, akkurat passe!


Noen svømmetak i bassenget og litt vanngymnastikk ble det selvsagt tid til. Som alle andre ønsket også Camilla å se mitt eget private synkronsvømmeshow! Men av en eller annen merkelig grunn klarte jeg ikke helt å være synkron helt alene. Tror ikke denne kroppen her er skapt for noe slikt.

Å ligge og døse på en solseng med en ferdigmassert skrott er alldeles ikke å forakte, og selv om det ble varmt etter hvert var det ganske så herlig å ligge der å råtne ei stund!

De som ikke har prøvd spa før, MÅ sette av tid til dette. Det anbefales på det sterkeste, og er en perfekt aktivitet på en sløv søndag. Dagen ble avsluttet med et friskt bad i havet - vi var jo tross alt på Solastranda og kommet helt til juni!

2 kommentarer:

  1. Hahaha! Mona, du e arti. :D Koffør har ikkje æ kommet over bloggen din før?

    SvarSlett
  2. næi, sei d du! en godt gjømt liten skatt! ;)
    jaffal koselig at du stakk innom nu då, og følg gjerne med etter kvært som fleire blogginnlegg blir lagt t! :)

    SvarSlett