mandag 28. juni 2010

Konsekvens??

Det er ikke alltid man tenker like mye gjennom ting man gjør, og ofte kommer konsekvensene og rammer deg hardere enn du i det hele tatt har mulighet til å være forberedt på. Det kan jeg skrive under på.

Som et punkt på tidligere blogg "50 ting jeg skal gjøre før jeg dør" hadde jeg skrevet at jeg skulle spyle en tilfeldig utvalgt med hageslangen. På et nachspiel sist helg så jeg mitt snitt og som sagt, så gjort, og vips så fikk jeg skrudd på hageslangen og valgt ut mine ofre. Det var mange som kom for å feste videre, og selvsagt fikk alle kjente og kjære med tilknytning til Grytøya passere tørrskodd rett forbi. Resten fikk en gratis dusj! Dette synes jeg var veldig morsomt. Og de som fortsatt var tørre synes egentlig akkurat det samme.

Men ut av det blå kom det én, som en panter i motvind, og før jeg i det hele tatt fikk verken tenkt eller handlet lå jeg nederst i kjellertrappa, klissvåt fra topp til tå. Dette var jo selvsagt en konsekvens jeg hadde regnet med, men at den ene foten min etter et par timer skulle ha dobbel størrelse og i tillegg være dekorert i blå/lilla/rød-toner var jeg strengt tatt ikke helt forberedt på.

Med foten høyt hevet og støttebandasje fint dandert rundt, sier jeg til meg selv: Bedre lykke neste gang!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar