tirsdag 7. juni 2011

London!








Mitt kjære søskenbarn, Guro, studerer i London, og siden jeg bare bor en liten flytur unna har jeg hele tiden sagt at selvsagt skal jeg komme på besøk! Hennes siste semester nærmet seg slutten da jeg fant ut at nå er det nok snakk om at jeg skal reise, nå bestiller jeg jammen meg billettene. Er jo tross alt ille nok at jeg må rekke å bli 25 år før jeg tar min første tur til England! (en liten tragedie faktisk) Men endelig kom dagen og jeg var überklar!





Gikk selvsagt til innkjøp av en reiseguide på forhånd og med mange gode tips om butikker, severdigheter osv var jeg nærmest lommekjent før jeg i det hele tatt hadde vært der! Og London var like fantastisk som jeg var blitt lovt på forhånd. Jeg bare nevner i fleng; Oxford street, Piccadilly Circus, Covent Garden, Regent Street, Neal Street, Carnaby street, Notting Hill pluss mye, mye mer! Ikke nok med at butikker flest der er overfylt av sko og klær som passer perfekt i min garderobe, men noe av det jeg likte aller best med butikkene hadde alt! I en og samme butikk finner du nemlig klær, sko, sminke, accessories OG snop! Kan det bli bedre? "Sulten? Da kjøper vi bare en cupcake midt inne i klesbutikken!" Fantastic!


I tillegg var det cupcakekaféer og pub'er på hvert et hjørne! Så hvis vi ble slitne, kunne vi bare stoppe opp, ta en drink og hvile litt før vi fortsatte på ferden mot en fullpakket koffert med garanti om overvekt! Tipset er å pakke ned det aller mest nødvendige når du reiser hjemmefra, slik at det er god plass til nyervervelser!




For de som er interessert i litt mer lokalhistorie er det utallige severdigheter å besøke. Lørdag tok vi turen opp i London Eye, og da var det ikke mye nødvendig å kjøpe utsiktsguide. Hadde jo med meg kjentmann, ehm, kjentkvinne! Utsikten var helt utrolig :) Det beste med dette var at når tusenvis av andre mennesker også har tenkt seg på samme attraksjon, kan du for skarve £10 kjøpe en fast trac ticket som gjør at du går rett forbi den milevis lange køen!





Kan ikke si annet enn at London er en fantastisk by, og at alle dere som ikke har vært der MÅ ta turen dit! Bare å bestille med en gang!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar