torsdag 30. juni 2011

En god ide?

Av de mange gode idèene jeg har innimellom, hadde jeg sist helg en av de mest fantastiske! Uten tvil, eller var det med tvil? Isåfall var greia at jeg endelig skulle reise nordover på sommerferie, fra regnvær og kulde på sørvestlandet til midnattsol, fønvind og late sommerdager på verdens fineste øy! Tror ikke lykke kunne defineres bedre etter hvert som dagen for avreise stadig nærmet seg.

For å rekke barndåpen til mitt kjære tantebarn, Sofie, ble flybilletten bestilt til søndags morning. Ja, for selvsagt var det ikke mulig å få tak i flybilletter til lørdagen, Grytøya er jo tross alt et eksklusivt reisemål! Men søndagsbillettene var i boks og det var bare å begynne og glede seg! And so I did.

Fredagen to dager før, var det sommerfest med verdens beste kollegaer, og hvilken fest det ble. Jeg må jo kanskje innrømme at jeg sjelden er den som legger meg aller først, og uansett hvor sliten man egentlig er, har alkoholen en magisk, avslappende virkning som gir deg energi til å holde festen helt ut! Og etter en passe sen kveld ble det, nei ikke jacuzzi på Hinna, men nattmat hos den fineste Annbjørg. Og når man først er kommet dit er det jo bare likså greit å bare campe der til dagen etter.

Enhver annen ville kanskje tenkt at det mest fornuftige når man da våkner neste dag er å reise hjem for å vaske/rydde/pakke?! Men min egen logiske sans var sterkt overbevist om at drinker og tequila er mye, mye bedre! Pakke kan man tross alt gjøre rett før man må reise til flyplassen! Men da jeg våknet etter tre timers søvn, fortsatt full og uten å ha noe klart, mens klokka tikker i stor fart retning dårlig tid til flyplassen, burde det kanskje ringe en bitteliten bjelle om at dette ikke var verdens beste idè...

Med èn bukse og uten undertøy, sokker, trøyer (til fire ukers ferie) i kofferten, reiste jeg til flyplassen med kjolen jeg skulle ha i barndåpen på, samt en ødelagt strømpebukse fra kvelden før! Vel framme på flyplassen begynte så vidt den bittelille bjella å klirre om at dette likevel ikke var verdens beste idè, men fortsatt sterkt overbevist om at hvis jeg hadde skrudd tiden et døgn tilbake, ville nøyaktig det samme skjedd på nytt!

Mona Sofies svar på logisk.no - gøy før kjedelig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar