lørdag 18. juni 2011

Skal ha!



Av og til er det rett og slett slik at man bare legger sin elsk på noe, og bestemmer seg for at DET skal man ha. Og akkurat dette skjedde meg nylig. Jeg har lenge likt Toms shoes, og har hatt mange forskjellige varianter oppe til vurdering. Helt til jeg en dag fikk øye på Rosa glitter Toms. Det var helt magisk, kjærlighet ved første blikk, og jeg visste med en gang at disse skulle jeg snart ha stående på skohylla mi! Først var det bare å kjøpe dem, noe som jammen meg skulle vise seg å være vanskeligere enn først antatt.

Etter en kjapp runde på de norske nettsidene som selger sko fant jeg ut til min store fortvilelse at de enten ikke hadde dem inne eller ikke hadde min størrelse. What to do? Siden det allerede var bestemt at det var akkurat disse jeg skulle ha, var spørsmålet nå: Hvordan få tak i de?



Gode venninner var innom butikker i Oslo, Sandnes, på kvadrat, og jeg selv tok turen inn til Stavanger. Av alle butikkene som ble gjennomsøkt, var det én plass di hadde akkurat disse skoene. Min størrelse? Selvsagt ikke. Men jeg var så sikker i min sak at jeg til og med vurderte å kjøpe et par som var 1,5størrelse for stor. Først måtte bare alle andre muligheter undersøkes!



Med god venninnehjelp begynte ringerunden til samtlige 120 utsalgssteder i vårt langstrakte land for å høre om noen av disse kanskje kunne ha akkurat mine sko på lager. Håpet ble mindre og mindre etter hvert som de enten ikke hadde de, ikke visste at de fantes i rosa glitter eller rett og slett ikke helt skjønte hva jeg snakket om. Ca halvveis på lista traff jeg på ei hyggelig dame, som sa at de ikke hadde dem inne, men at ei venninne av henne hadde kjøpt akkurat disse skoene på en eller annen butikk på Gulskogensenteret i Drammen! Etter et kjapt søk på nettet fant jeg numrene til alle skobutikker på det nevnte senteret og startet ringerunden. Og endelig - "JA, de har vi inne!" I lykkerus fikk jeg overtalt dem til å sende skoene til meg, noe de vanligvis ikke gjør, og jeg kan nå vente på at jeg om få dager er en lykkelig eier av Rosa glitter Toms!



Fordi jeg fortjener det!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar