torsdag 2. juni 2011

Mona Sofies Grytøyregler!




Det er mye uvitenhet ute og går om denne vakre, frodige øya, langt, langt, langt mot nord. Selv om jeg ikke krever at alle skal vite alt, har jeg noen enkle regler jeg mener jeg med rettferdighet bør kunne forvente at alle følger!




Regel 1: Grytøya er verdens fineste øy! (Og dette er ingen ting å diskutere)



Regel 2: Aldri, jeg gjentar aldri, si noe stygt om Grytøya eller de som bor der/er derifra!



Regel 3: Ja, det er dyrt å reise dit! Men kun fordi det er eksklusivt! (så ikke gidd å bruke noe øde-argument...)



Regel 4: Aldri sammenlign Grytøya med Finnmarksvidda! Det er ikke det samme!



Regel 5: Har du ikke vært der, har du ikke rett til å uttale deg om øya!



Regel 6: Grytøyværinger er fantastiske mennesker, og skal behandles fantastisk!




Dette er de foreløpige reglene, men jeg advarer dere, det kan fort komme flere på lista! Noe så vakkert som denne idyllen finner du ikke noen annen plass i verden, men jeg skal være så ydmyk å si at jeg har forståelse for den sjalusien som befinner seg hos de som ikke får ta del i herligheten! Min medfølelse sendes!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar